piątek, 16 marca 2018

Powitanie


Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Założyłam tego bloga, ponieważ przekopałam Internet wzdłuż i wszerz, kupiłam albo przeglądałam kilkanaście książek, czasopism, itp. aby znaleźć proste i przystępne źródło do nauki dziergania (czyli robienia na drutach) i takiego źródła nie znalazłam. Jest wiele blogów, filmików i oczywiście wszystkie są bardzo wartościowe (do kilku z miłą chęcią Was odeślę w przyszłości), ale na początku wprowadzają zamęt i mam wrażenie zniechęcają do dalszego kształcenia. Jeśli natomiast od początku coś zaczyna wychodzić, to mamy motywację do rozwijania swoich umiejętności. Na tej stronie nauczycie się jak przerabiać oczka w sposób prawidłowy (nie neguję drugiego co wyjaśnię za chwilę), który sprawia, że dzianina wychodzi ładna, spójna a czytanie wzorów ściegów czy całych dzianin to dziecinada. Zaczniemy od całkowitych podstaw - od nabierania oczek i przerabiania oczek na prawo i na lewo. I powiem Wam, że gdy opanujecie te trzy punkty, możecie powiedzieć, że potraficie robić na drutach. Wszystko co będziemy wykonywać później to modyfikacje, wariacje, itd. tych trzech podstawowych czynności.

Tłumacząc się z tego, co napisałam wcześniej. Absolutnie nie neguję heretyckiego przerabiania, ale trzeba mieć już pewne doświadczenie i rozumieć co się robi. Dla początkujących może sprawiać to duży problem przy czytaniu wzorów i chęci wyjścia poza podstawy. Sposób, którego ja uczę jest sposobem używanym w całym anglojęzycznym świecie (a przynajmniej tam, gdzie ja trafiłam) i uważam, że jest dużo łatwiejszy w późniejszym używaniu. A skąd to przekonanie? Ano stąd, że sama kiedyś dziergałam po heretycku i czasami dzianiny nie szły tak, jak powinny a czytanie wzorów to była czysta katorga. Nawet kiedy już zrozumiałam o co chodzi, to przy przerabianiu czegokolwiek bardziej skomplikowanego niż zwykły dżersej, było więcej zachodu z przekładaniem go na mój sposób robienia niż frajdy. Dlatego zmieniłam sposób dziergania i teraz jest to po prostu bajecznie proste i przyjemne.

I to stwierdzenie ma nam towarzyszyć przez całą naszą przygodę - DZIERGANIE JEST PROSTE!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz